Age of History 3
Rodak Polak

O wzywaniu sojuszników

Posted (edited)

Na ostatnim nagraniu na YT pojawiła się opcja wzywania sojuszników i w związku z tym mam kilka uwag:

• podoba mi się, że małe państewka mają możliwość posiadania armii pozwalającej przeciwstawić się wielkim krajom, ale jeśli ktoś będzie miał bardzo dużo wasali to będzie nie do pokonania, dlatego proponuję 2 rozwiązania:
    • jeśli jesteśmy stroną atakującą to wezwanie sojuszników do wojny powinno być niemożliwe (sojusznikom samo powinno wyskakiwać okienko, że jesteśmy na wojnie i 2 opcje: "wesprzyj (+50 legacy points)" albo "ignoruj (bez żadnej kary)"
    • jeśli jesteśmy w wojnie obronnej to wtedy możemy wezwać sojuszników. W takiej sytuacji sojusznikom wyświetli się okienko i 2 opcje: "wesprzyj (bez żadnej nagrody)" lub "ignoruj (- 100 legacy ponits) - czyli na odwrót niż w wojnie w której jesteśmy stroną atakującą i nie odpowiadanie na wezwanie do wojny obronnej powinno mieć poważniejsze konsekwencje
    • prawdopodobieństwo, że jeden sojusznik odpowie na wezwanie do wojny powinno być zależne od naszych relacji z nim, ale powinno oscylować w okolicy 10% jeśli to wojna w której jesteśmy stroną atakującą i 50% jeśli jest to wojna obronna 🙏
    • maksymalna ilość wasali powinna być ograniczona = aktualna ilość technologii (jeśli ktoś ma wypracowane 50 technologii to może mieć 50 wasali, jeśli ktoś ma tylko 1 technologię, to może mieć tylko 1 wasala)
    • NA FILMIE WIDAĆ, ŻE WASALE WYGRYWAJĄ 2 BITWY Z SAKSONIĄ, ALE CZECHY NIE DOSTAŁY ŻADNEGO WARSCORE ZA TO!!!

Pozostałe uwagi:

• zrzucenie 1 bomby atomowej powinno zwiększać agresywną ekspansję (jeśli będzie coś takiego w grze). Wtedy im więcej bomb zrzucisz tym większa koalicja przeciwko tobie powstanie (dzięki temu każde jedno użycie bomby atomowej będzie powiększało konflikt na cały świat i w konsekwencji na końcu rozgrywki będzie dochodziło do atomowej wojny światowej 
  • osadnicy powinni być bardzo drodzy, a to dlatego żeby np. Chiny nie stać było na opłacenie podróży przez pół swiata do ameryki i kolonizowanie jej. Hiszpanie, Anglicy, Francuzi i Portugalczycy mają najbliżej, więc dzieki temu to oni najczęściej będą tworzyć kolonie co jest zgodne z rzeczywistością
  • myślę, że powinno się dać zaatakować wycofujące się jednostki (bo nie rozumiem dlaczego miałoby się nie dać), ale podczas wycofywania się powinny one dostawać bonus szybszego poruszania się
  • zmiana religii tylko wtedy kiedy inna religia w naszym kraju ma więcej niż 50% obywateli
  •  
Edited by Rodak Polak

@Rodak Polak

Here's a traduction: English

In the last video on YT there was an option to summon allies and I have a few comments:

I like that small countries can have an army to oppose large countries, but if someone has a lot of vassals, it will be impossible to defeat them, so I propose two solutions:
if we are the attacking side, it should be impossible to call allies to war (allies should get a pop-up that we are at war and 2 options:

• "support (+50 legacy points)" or "ignore (without any penalty)"
  • if we are in a defensive war then we can call on allies. In such a situation, a window and two options will be displayed to the allies: "support (without any reward)" or "ignore (- 100 legacy ponits) - this is the opposite of in a war in which we are the attacking side and not responding to the call for a defensive war should have more serious consequences
  • the maximum number of vassals should be limited = the current number of technologies (if someone has developed 50 technologies, he can have 50 vassals, if someone has only 1 technology, he can only have 1 vassal)

Other comments:

• dropping 1 nuclear bomb should increase aggressive expansion (if there is such a thing in the game). Then the more bombs you drop, the larger the coalition against you will be (thanks to this, each use of an atomic bomb will expand the conflict throughout the world and, consequently, at the end of the game there will be a nuclear world war). 
  • settlers should be very expensive, so that, for example, China cannot afford to travel halfway around the world to America and colonize it. The Spanish, English, French and Portuguese are the closest, so they are the ones who will most often create colonies, which is consistent with reality.
  • I think it should be possible to attack retreating units (because I don't see why it wouldn't be possible), but when retreating they should get a bonus of moving faster
  • changing religion only when another religion in our country has more than 50% of citizens